rocks oh mereka !

haha . sabtu & ahad lepas, aku ada seminar pmr. walaupun, aku masih tingkatan dua. papa kata; persediaan awal :) aku setuju. sebelum tu, aku ada ajak nabella dengan zydi . tapi, mereka sibuk dengan hal masing masing. so, kesimpulannya aku akan pergi sendiri. sendiri ? hati kecil aku bangga berkata ; masa untuk berdikari.

lepas daftar; semua orang masuk dewan. sambil mengusya seseorang untuk dijadikan kawan, aku sempat senyum kepada beberapa orang yang lalu lalang. mereka membalas . petanda baik? haha. untuk pendekkan cerita , aku kawan dengan farhana . dia free hair . dia gembira sebab jumpa kawan sekolah rendah dia kat sini. aku tersenyum tengok mereka berpelukan. haha :)
kami rehat sama-sama. tiba-tiba, ada seorang budak datang untuk rehat dengan kami. aku senyum lagi. dia duduk sebelah aku . dia pun free hair. comel sangat :) nama dia; akma. dia dari sarawak. adlin,dia pun freehair . dia kawan lama farhana dari sekolah; convent. kami berborak cerita pasal perihal masing masing,kami jadi kawan.

seminar seterusnya hari ahad. kami cadang duduk bersama :)

Adlin sibuk cerita pasal budak lelaki baju coklat. 'handsome' katanya. aku,akma dengan farhana pun setuju dengan kata adlin; memang comel budak tu. macam macam lagi cerita dibuka. farhana berkata perlahan; "kita semua macam dah lame kawan kan..". aku senyum :) tiada kata yang mampu keluar. aku teringat nabella. aku senyum lagi. akma, aku suka dengar dia bercakap dialek sarawak. aku gelak kecil sebab bunyi memang kelakar. "macam stacy je.." kata aku dalam hati. haha :) adlin, dia sibuk cerita kes vandalisme yang berlaku di sekolah yang semua perempuan. aku pelik. tapi, aku percaya . mereka tanya pasal hidup , sekolah dan oarang sekeliling aku, aku senyum :) " entah. tapi,semua okay." jawapan yang aku bagi. aku cerita satu satu tentang hidup aku. mereka gelak.. senyum dan adakalanya muka pelik. haha . hati kecil aku berkata lagi; friendly betul dorang nih ;D dan kami terus bercerita tentang banyak perkara.

kesimpulan; senyum adalah perkara yang difahami oleh semua bangsa :)